Szczeciński Klub Wysokogórski
70 - 526 Szczecin
ul. Mazowiecka 1

info@kwszczecin.pl

Otwieramy jesienny cykl spotkań górskich SZKW
Zapraszamy członków i sympatyków naszego Klubu na pokaz zdjęć i prelekcje:
...

Nowe rabaty dla członków SKW
Zarząd informuje, że ustalono nowe rabaty dla członków Szczecińskiego Klubu Wysokogórskiego.

W centrum wspinaczkowy GEKO rabat - 20% na zakup karnetów miesięcznych i karnetów na 10 wejść.

Na ścianie wspinaczkowej Trango Towers - 15% rabatu na zakup karnetów.

W sklepach sportowych CETUS – 10% rabatu.

W sklepach HiMountain 10% rabatu.

Rabaty aktualne są za ...

Najnowsze w galeriach
Mateusz Szklarski

Nasi partnerzy

2015-04-10

Szczecińska Noc Integracyjna - mapa i opis dojazdu.
Mapa i opis dojazdu na miejsce imprezy (by Robert "Wieko" Wieczkowski).

Wariant 1 (trudniejszy):

Kilkadziesiąt metrów za ostatnimi zabudowaniami Tanowa jadąc na Dobieszczyn skręcamy w lewo (na mapie w załączniku zielona strzałka) (drogowskaz Węgornik 4).

Droga początkowo asfaltowa wije się przez las i niepostrzeżenie przechodzi w gruntową. Chwilę później przejeżdżamy przez mostek na rzeczce. Mostek jest znakiem, że przebyliśmy mniej więcej połowę odległości Tanowo-Węgornik. Dojeżdżamy do zabudowań Węgornika nie skręcając nigdzie po drodze. Zresztą nigdzie nie ma odbić.
W Węgorniku wydaje się, że droga się kończy, gdyż na wprost przechodzi w zwykłą drogę polną. Na szczęście w miejscu tym jest widoczna już z daleka biała tabliczka kierunkowa z brązowym napisem "Rezerwat Świdwie", która każe nam skręcić w prawo (na mapce druga zielona strzałka).
Kierujemy się za wskazaniami tabliczki wjeżdżając w szeroką utwardzoną drogę, która wiedzie nas ok. półtora kilometra przez las. Po tym czasie las rzednie i z lewej otwiera się widok na olbrzymią łąkę. Dokładnie na skraju polany równie znakomicie widoczna jak jej poprzedniczka w Węgorniku, stoi kolejna biała tabliczka kierunkowa z brązowym napisem "Rezerwat Świdwie" (kolejna zielona strzałka na mapce). Ta każe nam skręcić w szeroką drogę w lewo, na łąki. Więc jedziemy przez nie, nigdzie nie zbaczając ok. 1200m aż dojedziemy do miejsca biwakowego w pobliżu wieży obserwacyjnej przy wschodniej bramie rezerwatu. (na mapce ten punkt oznaczony jest 1 i kropką u końca trzeciej zielonej strzałki).
Tu warto się zatrzymać, wyjść na chwilę z auta i się rozejrzeć. Chodzi o to, że w tym miejscu mamy dwie możliwości odbicia w lewo: albo bezpośrednio w lewo (wrócilibyśmy wtedy do Węgornika ryzykując jednak po drodze utopienie auta w błocie) albo też trochę dalej drogą przez betonową kładkę przez rzeczkę.
Wybieramy DRUGĄ możliwość (przez mostek). Za kładką droga skręca w prawo wiodąc nas najpierw przez lasek (po lewej stronie to raczej krzaczory a nie prawdziwy las. Po 200 metrach krzaczory z lewej rzedną i znowu otwiera się widok na łąki i okazałą chałupę, którą sobie pewien gość nie zważając na przepisy postawił w bezpośredniej otulinie rezerwatu, z prawej w dalszym ciągu towarzyszy nam ściana lasu będąca równocześnie granicą rezerwatu.
Po dalszych 200-300 metrach droga skręca o 90 stopni w lewo. W tym miejscu widać dokładnie jak będziemy jechać dalej, gdyż po prawej widać doskonale widoczną drogę biegnącą w starej alei drzew. Po owym skręcie w lewo jedziemy jeszcze jakieś 200 metrów a z prawej skos zbliża się do nas owa aleja. Przed samym połączeniem dróg jest skrzyżowanie, które nie powinno nas zdezorientować, gdyż dobrze wiemy, że powinniśmy skręcić mocno w prawo i wjechać w aleję drzew. Ta aleja po kolejnym kilometrze doprowadzi Was do celu.

Opis może brzmi trochę przerażająco lecz w terenie wygląda to zdecydowanie prościej, gdyż w zasadzie na owych polnych drogach (ale solidnych - byle deszcz im niestraszny!) nie ma gdzie odbić.

Wariant 2 (rekomendowany):

Ze Stolca droga jest w zasadzie prostsza, gdyż naprzeciwko bramy pałacu w Stolcu skręcamy w prawo i nie zbaczając nigdzie z drogi, po 3-4 kilometrach jesteśmy na miejscu.

Czekamy na Was na miejscu, postaramy się również rozmieścić świeczki wskazujące kierunek.
Powodzenia!

2015-04-06

Szczecińska Noc Integracyjna 2015

Serdecznie zapraszamy wszystkich członków i sympatyków Klubu na kolejne spotkanie integracyjne organizowane przez KW Szczecin, które odbędzie się w dniu ...

2015-03-23

Kalendarium klubowych imprez w marcu i kwietniu
Zapraszamy do zapoznania się z kalendarium:
...

2015-03-13

1% na KW Szczecin
Od 2015 roku możliwe jest przekazanie 1% podatku należnego (za rok poprzedni) na cele statutowe Szczecińskiego Klubu Wysokogórskiego. Jeśli chcielibyście ...

2015-02-25

Pokaz slajdów: 7-tysięczniki Pamiru.
Zapraszamy serdecznie na pokaz slajdów, z pamirskich wypraw Edka Fudry.